fredag 23 juli 2010

Spelkväll! 20/7 -2010

En helt vanlig tisdagskväll, en helt vanlig sommar, i ett helt vanligt Söderala som ligger i ett helt vanligt Sverige... (ja, om allt var helt vanligt har jag ingen koll på. Men just då kändes det så i alla fall) :] ...samlades 12 fiolspelare, 2 dragspelare å 5 andra som lyssnade på oss. Bra trevligt var det!

Ja.. å bilderna tog jag mig friheten att prova ändra till svartvitt å sådär.. vissa kan va lite suddiga kanske, männ ja tycktelä blev som lite gammeldags stämning ja.. med tanke på att vi satt i ett gammal rum i en gammal byggnad, som förmodligen står på en minst lika gammal tomt.. tror jag. Ja..äh, ni fattar! ..eller? :)



Tja... dä va väl allt vad jag kunde komma på nu. Spela på å ha de gott!
Välkomna nästa tisdag (27/7) till hembygdsgården i Söderala klockan 19.00!
Medtag instrument, nåt å tanka med om man känner för det, å kanske en dutt myggmedel om dom trilskas..
Häjjsvejs!